خلاصه بحث هفته بعد

معرفی بحث جلسه نهم 27مهر 97

اگر اخلاق به صورت اجتماعی ساخته می شود پس  پرسش این است که چگونه؟ در جلسه نهم مأخذ اولیه بحث مان به امید حق کتاب ترنر (جامعه شناس آمریکایی) دربارۀ اخلاق خواهد بود. چگونه اخلاق از طریق رمزگان فرهنگی ساخته می شود. چهار شرط آن بحث می شود.

 از این طریق  بحث را دربارۀ نحوۀ نهادینه شدن رمزگان فرهنگی اخلاق  پیش خواهیم برد. برای مثال اخلاق در آمریکا در ابتدای دوره شکوفایی آن چگونه ساخته شد. این بحثها به ما کمک می کند ببینیم مسألۀ اخلاق در جامعه کنونی ایران چیست وچگونه شکل گزفته است، به داده های پیمایش های ملی رجوعی خواهیم داشت و  دهه پنجاه را با دهه 90 مقایسه خواهیم کرد. در ایران وضعیت ارزش های بقا وشکوفایی چگونه است؟ به این موضوع در مسألۀ تحقیق مان توجه خواهیم کرد.

 بعد با امید به حق به کتاب ساخت اجتماعی جهان های اخلاقی الکساندر مراجعه خواهیم داشت. «برنامه قوی اخلاق» را که قبلا نیز بیان مختصری ازآن داشتم دوباره به میان خواهیم آورد واین را مفصل تر با استناد به مباحث جامعه شناسی فرهنگی شرح خواهم داد.

 نتیجه بحث ما کارافرینی اخلاقی و نوعی اخلاق اتوبیوگرافیک خوهد بود که تاحدی ناشناخته مانده است ومی تواند به گمان بنده  در جهت گشودن گره کور زیست اخلاقی  در جامعه امروزی ایران نوری به محیط حیات ما بتاباند به امید حق.

 پایان بخش بحث ما اگر بتوانیم برسیم مقایسه ارزش های ستانده و آورده خواهد بود

با آرزوی موفقیت

وسرشار باشید

م.فراستخوه

21مهر 97